Productpresentatie in Magento | DPX.nl
Online Marketing bureau uit Nijmegen. Haal meer uit je online campagnes en draai je conversie omhoog, Gezamenlijk halen wij het maximale uit het marketing budget.
Online marketing bureau, seo, sea, ppc, google optimalisatie, zoekmachine optimalsiatie
2795
single,single-post,postid-2795,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

Handige tips voor een optimale productpresentatie voor de magento webshop.

12 Sep Handige tips voor een optimale productpresentatie voor de magento webshop.

Een productpagina op een website is goed vergelijkbaar met een winkelraam, de presentatie als geheel zou niet alleen klanten moeten aantrekken maar zou hen moeten motiveren om ook iets in jouw webshop te kopen. Dit betekent dat technische, grammaticale en marketingfouten op de site absoluut moeten worden voorkomen. Het goed opzetten van productpagina’s zal op de lange termijn zorgen voor een hogere conversie en stijging van het aantal verkochte producten.

De grote aandachttrekker op een productpagina is en blijft de foto van het product. Onderzoek laat zien dat consumenten de kwaliteit van de foto belangrijker vinden dan de productspecificaties (63%), een lange omschrijving (54%) of waarderingen en beoordelingen (53%).

Effectieve productfoto’s laten niets aan de verbeelding over voor wat betreft producteigenschappen en zorgen er voor dat consumenten, na een zorgvuldige inspectie, sneller tot aankoop overgaan. Mooie productfoto’s worden niet alleen goed gewaardeerd door consumenten, ze blijven ook langer in het geheugen hangen dan alleen woorden.

Het ultieme doel van iedere online webshop is om de consument een excellente gebruikerservaring te bieden. Niet alleen moeten shoppers het product vinden dat zij zochten, ze moeten genieten van het winkelen in jouw Magento webshop.

Gebruik van juiste foto’s
Toonaangevende webshops zoals Amazon en eBay hanteren minimale afmetingen voor de productfoto’s. Volgens hen moeten de foto’s minimaal 500 pixels breed zijn en moet het product 85 % van de beschikbare ruimte opvullen.

Hoge resolutie plaatjes
Foto’s met een hoge resolutie zijn niet alleen een teken van goede smaak van de webshopbeheerder, ze verhogen ook de gebruikerservaring van de consument en het is mogelijk om een zoomfunctie te implementeren.

Zoomfunctie
Het is zeker aan te raden om alle hoge resolutie productfoto’s zoombaar te maken omdat dit consumenten helpt om minutieus het product te inspecteren voordat het wordt gekocht.

Meerdere invalshoeken
Ten einde de consument meer informatie te bieden over het product zou je meerdere foto’s vanuit verschillende invalshoeken moeten aanbieden. Dit is vooral verstandig wanneer je producten verkoopt waarbij de vormgeving belangrijk is zoals schoenen, speelgoed, meubels etc.

Precies voor dit doel kunnen Magento webshophouders gebruik maken van de Product Image Slider extentie, vanwege ruime mogelijkheden voor animatie effecten zal de aandacht van de consument zeker worden getrokken.

Geavanceerde 3D productplaatjes
Deze technologie combineert alle opties die hierboven zijn besproken. Verwachting is dat 3D productplaatjes de toekomst hebben en dat implementatie van 3D plaatjes steeds vaker in webshops zal worden toegepast.

Gebruik video’s als productomschrijving
Naast de productfoto’s of in plaats daarvan kun je ook een video productomschrijving opnemen in jouw webshop. Video’s worden over het algemeen door consumenten zeer goed gewaardeerd. Zo’n video kan bijvoorbeeld het product verkopen, de consument van handige tips voorzien en het zorgt voor een hogere mate van interactie met de shopper.

Tip jouw top producten
Laat jouw beste producten het allereerste zien – dit is de belangrijkste regel voor het ordenen van producten binnen de categorieën van jouw Magento webshop. Dit kunnen de best verkopende of meest winstgevende producten zijn.

Voor het makkelijk ordenen van producten kun je gebruik maken van verschillende extensies, het is dan mogelijk om de producten die worden weergegeven te ordenen op basis van bepaalde criteria of je kunt handmatig de volgorde instellen.

Wees origineel met productplaatsing
Normale standaardfoto’s zijn in de ogen van veel consumenten saai. Een opvallende originele foto zal dan ook sneller de aandacht van shoppers trekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gerimpelde kleding, zwevend servies of iets anders dat niet standaard is.

Gebruikerservaring optimaliseren
Om de gebruikerservaring te optimaliseren is het belangrijk om het aantal stappen dat leidt tot een verkoop zo klein mogelijk te houden.

De Magento Quick View extentie maakt het voor consumenten mogelijk om direct vanaf de categoriepagina een preview van het product te bekijken zodat tijd wordt bespaard.

Samenvattend kan worden gezegd dat hoge resolutie foto’s of video’s gecombineerd met een effectieve positionering en Magento extenties om het browsen te vereenvoudigen zorgen voor een betere gebruikerservaring voor de consument, een hogere doorklikratio (CTR) en toename van het aantal verkochte producten.

Ben je benieuwd hoe jij jouw Magento webshop kunt verbeteren? Neem dan contact met ons op en wij helpen je graag.