Online marketing en Magento specialist DPX. | e-Commerce marketing
Online Marketing bureau uit Nijmegen. Haal meer uit je online campagnes en draai je conversie omhoog, Gezamenlijk halen wij het maximale uit het marketing budget.
Online marketing bureau, seo, sea, ppc, google optimalisatie, zoekmachine optimalsiatie
16310
page-template-default,page,page-id-16310,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive
 

e-Commerce marketing

Definitie: E-commerce marketing is het proces van het stimuleren van online verkoop door het verhogen van het bewustzijn over een merk en productaanbod. Digitale marketing voor e-commerce toepassing met uit als kennis van traditionele marketing principes om op die manier een multi channel, data-driven omgeving marketing stategie te maken.

 

E-commerce marketing kan worden onderverdeeld in twee algemene acties: Meer bezoekers naar de website kringen i.c.m. het optimaliseren van de gebruikerservaring voor conversie. Beide zijn kritische componenten om te groeien voor een online webwinkel.

 

Onze doorgewinterde marketeers hebben een en al kennis over het digitale landschap en helpen uw organisatie graag naar het volgende niveau.

E-commerce Marketing kanalen

Pay-per-click advertising (PPC):

Effectief PPC campagnes worden ingericht met de bedoeling om de bezoeker een aankoop te laten verrichten, waardoor het veel efficiënter is dan vele traditionele reclame-platforms. Bedrijven bieden op vertoningen voor de top van de zoekmachine resultaten en betalen vervolgens op een per-click basis.

Search Engine Marketing (SEM):

Soms wordt dit gebruikt als synoniem voor PPC, verwijzend naar betaalde reclame campagnes. SEM wordt vaak gebruikt om de inspanningen op Google’s AdWords-platform en tevens betaalde platforms op andere zoekmachines, zoals Bing, te beschrijven. Deze veelzijdige term wordt ook gebruikt door veel marketeers om alle betaalde en organische inspanningen te beschrijven.

Display Advertising:

Banners, sidebars en andere overwegend-visuele advertenties die verschijnen op andere websites. Display-advertenties worden gefaciliteerd door advertentienetwerken zoals Google Display Netwerk.

Search Engine Optimization (SEO):

In tegenstelling tot de betaalde media mogelijkheden zoals hierboven beschreven is SEO verkeer afkomstig van onbetaalde ‘organische’ resultaten op zoekmachines zoals Google en Yahoo. Succesvolle SEO vereist naleving van best practices op een  product pagina in combinatie met het creëren van content, inkomende links, social media betrokkenheid en vele andere factoren die met het zoekmachine algoritmen rekening houden.

Affiliate Marketing:

Verwijzingen van andere websites met binnen dezelfde branche of-product gerichte content, zoals recensies en vergelijkingen. Succesvolle websites hebben trouwe bezoekers en/of ontvangen verkeer van enkele van de bovengenoemde kanalen. Ze krijgen meestal een commissie van behaalde omzet, vaak bepaald op een case-by-case basis.

E-mail Marketing:

Nieuwsbrieven, verlaten winkelwagen kennisgevingen en remarketing gebruiken allemaal e-mail marketing om potentiële klanten te bereiken.

E-commerce Marketing termen

Conversie Funnel:

De stappen genomen worden door een prospect om een klant te worden. Te beginnen met bewustwording en eindigend met een aankoop. Duurdere items hebben over het algemeen een langere verkoopcyclus, terwijl de low-cost items veelal omzetten in een veel kortere periode.

Google AdWords:

Google’s reclame-platform is een ​​pionier in de PPC-model en speelt een grote rol van de search markt.

Search Engine Results Page (SERP):

De resultaten van het uitvoeren van een zoekopdracht in de zoekmachine binnen de organische vermeldingen. Het hebben van resultaten op de eerste pagina van de SERP’s is van cruciaal belang voor het verwerven van nieuwe klanten.

Conversion Rate Optimization (CRO):

Het proces van verbetering van elk aspect van een website, zodat meer bezoekers producten aanschaffen. Snellere laadtijden, minder klikken  en meer verleiden van productbeschrijvingen / afbeeldingen en het  makkelijker maken voor de gebruiker om uw producten te evalueren, te volgen voor een zo hoog mogelijk succesfactor te behalen.